از ابتدای امسال تاکنون، ٣٢۴ عمل اهدای عضو از ۶٧ اهداکننده مرگ مغزی در واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

اهداکنندگان مرگ مغزی به ٣٢۴ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند

به گزارش قدس خراسان، مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور است و مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهرهای استان، اطلاع رسانی مداوم وآموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در آی. سی. یوها و بیمارستان‌ها است.

دکتر ابراهیم خالقی ادامه داد: واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد و از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان پیوندهای کبد، کلیه و پانکراس از سال ۱۳۹۰ شروع شده است، گفت: همچنین در کنار آن برداشت قلب، پوست و قرنیه در این بیمارستان انجام می‌شود که این اعضا در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و خاتم‌الانبیاء (ص) به بیماران نیازمند به عضو پیوند می‌شود.

دکتر خالقی افزود: در فرایند اهدای عضو بیش از ١۵۰ نفر مشارکت دارند که نقش موثری در موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان منتصریه در حوزه پیوند اعضا داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.